NIEUWSBRIEF MAART 2021

Deze week “vieren” we één jaar van coronamaatregelen in de horeca. Op 15 maart 2020 werden we in de personferentie van premier Mark Rutte min of meer verrast door de mededeling dat we met directe ingang de deuren moesten sluiten. Een hard gelag, maar noodzakelijk voor het afremmen van het aantal besmettingen zodat de ziekenhuizen de pandemie nog aan zouden kunnen.

Direct zijn we overgestapt naar een take-away concept, zodat onze gasten lekkere gerechten konden afhalen of thuis laten bezorgen. Een situatie die oorspronkelijk 3 weken zou duren, maar zich uiteindelijk voortsleepte tot 1 juni, 11 weken later!

Vanaf 1 juni mochten we weer open. Wel onder strenge voorwaarden, maar wat waren we blij! We hadden corona toch maar mooi verslagen!

Door alle geldende maatregelen viel die heropening in financieel opzicht best wel tegen. Er was maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar vanwege de vereiste 1½ meter afstand, er mochten slechts 2 personen aan een tafel, een grotere groep was alleen toegestaan als ze tot hetzelfde huishouden behoorden en veel gasten waren best wel benauwd om zich in een mogelijk wat drukkere ruimte te begeven.

Toen bleek dat we corona nog helemaal niet verslagen hadden. Die kwam groter en sterker terug tijdens de herfst en vanaf 15 oktober moesten we opnieuw de deuren sluiten. Snel dus het bezorg- en afhaalconcept opgepoetst en terug naar de situatie van maart, april en mei. Niet getreurd, tenslotte zou het maar voor twee weken zijn…

Inmiddels zijn we vijf maanden verder. Het overgrootte deel van de horeca-bedrijven verkeert in grote financiële nood en overleeft nog dankzij de steunmaatregelen. Als die straks stoppen en er afgerekend gaat worden vallen er rake klappen.

Met het afbrokkelen van de bereidheid van het publiek om de inmiddels nog veel strengere corona-maatregelen in acht te nemen, is alle hoop gevestigd op de vaccinaties. Maar het gaat nog wel even duren voordat iedereen die dat wil ook daadwerkelijk gevaccineerd is. Een volgende heropening van de horeca voorzien we niet vóór begin juli! Ook dan zal dat onder strenge voorwaarden zijn, die heel geleidelijk zullen worden afgebouwd, indien mogelijk.

Uw steun voor Uw favoriete restaurant is dus nog steeds meer dan welkom. Help de horeca door deze tijd heen, zodat U ook volgend jaar nog lekker kunt genieten! Bestel regelmatig wat lekkers en laat zien dat U het beste met de horeca-branche voor heeft!

BEZORGEN EN AFHALEN…

HOE WERKT DAT EIGENLIJK?

 

Ook nu de restaurants gesloten zijn kunt U nog steeds genieten van kwaliteitsgerechten van Het Schaap. In tegenstelling tot de meeste andere restaurants leveren wij Uw maaltijd warm aan, zodat U direct aan tafel kunt en niet eerst nog de keuken in moet om af te maken of op te warmen. Omdat U zelf een tijdslot kunt kiezen voor bezorgen of afhalen weet U tevoren wanneer U Uw bestelling mag verwachten. Elke tien minuten is er een tijdslot beschikbaar, maar bezet is bezet, er past maar één bestelling in een tijdslot.

Wanneer

Wij leveren woensdag tot en met zondag tussen 17:00 en 20:00 uur. U kunt tot 19:00 uur Uw bestelling doorgeven voor dezelfde dag.

Bestellen

U bestelt via onze website www.vrolijke-schaap.nl. Kies voor “Afhalen & Bezorgen”, U komt dan in onze winkel waar U vervolgens kunt kiezen uit diverse categoriën gerechten en drankjes. Kies de categorie die U wilt bekijken. Is er iets bij wat U bevalt? Geef dan het aantal in en klik “In winkelmand” om het te bestellen. Heeft U alle keuzes gemaakt? Kies dan voor “Afrekenen”. Kies boven in het afrekenscherm voor “Bezorgen” of “Afhalen” en selecteer vervolgens de datum en tijd van bezorgen of afhalen. Voor het bereiden van Uw bestelling nemen we 50 minuten de tijd. Het eerst beschikbare tijdslot ligt dus altijd minstens 50 minuten later. Vul de rest van de gegevens in en kies onderaan de pagina Uw betaalmethode. U kunt betalen met Uw bank via iDeal of met Uw creditcard via PayPal.

Bent U niet zo’n held online of vindt U het niet prettig om online te bestellen, gebruik dan ons telefoonnummer 06 5050 3038 om Uw bestelling met WhatsApp te versturen of om gewoon lekker ouderwets te bellen. Heeft U gelijk weer eens een praatje. In dat geval sturen wij U een Tikkie om te betalen. U kunt er ook voor kiezen om contant te betalen, bij afhalen is er ook de mogelijkheid om te pinnen.

Afhalen

Wij nemen contact met U op als het aflevertijdstip af zal wijken van het opgegeven tijdstip. Dit ligt zo dicht mogelijk bij het gewenste tijdstip dat U heeft doorgegeven. Wij doen dit in verband met de keukenplanning maar ook om het risico van besmetting te voorkomen. Het is belangrijk op tijd aanwezig te zijn, liefst 5 minuten van tevoren, om te voorkomen dat Uw maaltijd te ver afkoelt. Kom alleen en draag een mondkapje.

Bezorgen

Wij bezorgen in Oudenbosch, Oud Gastel, Bosschenhoofd, Hoeven, Standdaarbuiten en Zegge. We proberen een marge aan te houden van een kwartier vóór tot een kwartier ná het gewenste tijdstip.
We bezorgen contactloos. Wij plaatsen Uw bestelling voor de deur, bellen aan en nemen twee meter afstand. U pakt Uw bestelling en sluit de deur. Voor bestellingen onder €25 rekenen we €2,50 bezorgkosten.

Let op: Wij leveren alle hoofdgerechten warm aan. Houd U er rekening mee bij het bestellen van een voorgerecht dat een eventueel hoofdgerecht tegelijkertijd wordt geleverd. Mogelijk koelt dat dus flink af!

Economische Koepel Halderberge

Nieuwe Voucher-aktie!

De EconomischeKoepel Halderberge (EKH) is een samenwerkingsorgaan tussen de gemeente Halderberge en de Halderbergse ondernemers met als doel de lokale economie te ondersteunen. Normaliter gebeurt dat door het financieel ondersteunen van evenementen en dergelijke, maar in deze corona-tijd moeten andere manieren bedacht worden.

De EKH heeft ook vorig jaar middels een voucher-aktie lokale ondernemers gesteund en doet dat nu opnieuw. Bij besteding vanaf €35,00 ontvangt U bij een deelnemende ondernemer een voucher ter waarde van €5,00. Die kunt U bij een andere deelnemende ondernemer (of dezelfde natuurlijk) weer inleveren bij een besteding vanaf €35,00. Gratis geld dus!

Ook onze brasserie neemt natuurlijk deel aan deze sympathieke aktie! Bestelt U voor €35,00 of meer dan vindt U de voucher in de tas met Uw bestelling. Maar wel: zolang de voorraad strekt!

Een handig overzicht van ons menu

Wat valt er te kiezen?

Een handig overzicht van al het lekkers dat er bij Brasserie Het Vrolijke Schaap besteld kan worden. Denk eraan dat we de kaart regelmatig wijzigen, dus kijk voor de meest recente informatie op onze website!

Schnitzel@Home

Ons nieuwe schnitzelconcept!

Ons assortiment schnitzels is onlangs uitgebreid en ook breder verkrijgbaar.

Leverden we voorheen alleen schnitzels op woensdag en donderdag, nu is daar ook de vrijdag bijgekomen. Voor de niet zo grote eters zijn onze schnitzels nu ook in een kleiner formaat te bestellen (125 gram).

Wordt het onze simpelste schnitzel (Wiener Art) zonder saus of kiest U voor champignonsaus, pepersaus, zigeunersaus of roquefortsaus? Wordt het een dubbele (2×125 gram) of een enkele (1×125 gram)? Aan U de keuze.

Lekkerder wordt het niet en voor de prijs hoeft U het niet te laten: €12,95 tot €18,95.

Bij zo’n lekkere schnitzel hoort natuurlijk een heerlijk weizenbier van de Benedictijner monniken van de abdij van Ettal in Beieren. Naar keuze met of zonder (nou ja, een beetje dan) alcohol voor €3,50 per hele halve liter!

Lamssteak met saus van rode wijn, tijm en rozemarijn

Lamsvlees hoort bij Pasen!

In aanloop naar het Paasfeest (4 en 5 april) heerlijk lamsvlees op de kaart. Nu eens niet het bijna standaard lamsrack of de lamskoteletjes maar een geweldige malse, sappige en smakelijke lamssteak.

Gesneden uit de lende (loin) van het lam, zonder bot en geserveerd met een waanzinnig lekkere saus van rode wijn, tijm en rozemarijn. Rosé gebakken, dat is het lekkerst.

We kunnen er een mooie prijs voor rekenen: €18,95.

CADEAUKAARTEN

Cadeaukaarten voor een lekker etentje zijn in vele soorten verkrijgbaar bij o.a. supermarkten, maar ook online. Het is voor ons ondoenlijk om alle verschillende kaarten te accepteren, maar vaak ook vinden wij de door ons af te dragen vergoedingen te hoog. Deze lopen op tot 25% van het besteedde bedrag en meer!

De afbeelding laat zien welke kaarten wij graag van U accepteren. Dat zijn, van boven naar beneden en van links naar rechts:

– de VVV dinercheque en zijn papieren voorloper
– de VVV cadeaukaart, maar niet de papieren VVV cadeaubon
– de DinerCadeaukaart
– de Dinerbon
– de Nationale Dinerbon.

De afbeelding toont de meest recente versie van de kaarten. Oudere versies kunnen nog in omloop zijn. Bij twijfel: even bellen!

‘Aandacht is datgene waar het in onze brasserie om gaat. Persoonlijke aandacht voor U, onze gast. Maar ook aandacht voor kwaliteit, smaak, presen­tatie, ambiance, hygiëne en voedsel-veiligheid. Aan­dacht voor duurzaamheid en aandacht voor onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.’

Call Now ButtonBel ons